Seekord sai siis vaadatud Soome saadet Piiblikohvik ja
ütleksin juba alguses kõigile, kes arvavad, et nüüd järgneb mingi
usupropaganda, te eksite rängalt. Hoopis vastupidi saatejuht Leif Nummela ja
saatekülaline Professor Tapio Puolimatka
rääkisid abieluseadusest ja laste inimõigustest. Muidugi mõtlete, miks
peaks mingi Soome saade mõjutama meie riigi kodanikke. Põhjus on tegelikult
väga lihtne, kuna ka meil võeti vastu kooseluseadus ja tegeletakse uue
lastekaitse seaduse vastuvõtmisega ja uskuge mind, sellel on väga palju ühist
minu järgneva jutuga.
Professor Tapio avaldas raamatu „ Lapse inimõigus – õigus emale
ja isale“ . Piiblikohvikus räägitaksegi sellest raamatust ja põhjustest, miks
tundus see probleem nii tõsine, et sellest tuli lausa raamat kirjutada. Põhjus
seisneb selles, et võrdõiguslikkuse seaduse vastuvõtmisega on nii-öelda unustatud
laste inimõigused. Väidetavalt kätkeb ka võrdõiguslikkuse seadus , endas
inimõigust – õigust omada valikuvabadust. Kuid kas on õige see , kui üks seadus
rikub oma põhimõtetega paljude teiste inimõiguseid? Mina igatahes nii ei arva.
Mis siis ikkagi täpsemalt on inimõigused? Inimõigus on
õigus, mille saab inimene oma sündimise hetkest, pelgalt inimeseks olemise
tõttu. Kooselu ja abielu sõlmimine ei ole seda sorti õigus, kuna selleks peab
olema täisealine ja see on keelatud lähisugulaste vahel. Seega on sellel teatud
piirangud ja ta ei saa olla kuidagimoodi inimõigus.
Kui mõelda sellele, mis on abielu ja paarisuhte peamine eesmärk, siis on selleks
laste sünni võimaldamine. Seega, rääkides abielust või paarisuhtest peab
arvestama selle juures ka laste õigustega. ÜRO lapse õiguste konventsiooni
kohaselt on lapsel õigus tunda oma vanemaid ja kasvada nende hoole all (
siinkohal on mõeldud lapse bioloogilisi vanemaid). Seega praeguste seaduste
vastuvõtmisega rikutakse massiliselt inimõiguseid, seda võib võrrelda isegi
holokaustiga.
Saates räägitakse ka lastest, kes on pidanud kasvama
ühesooliste vanemate hoole all. Tooksin siin välja näite Prantsuse
inimõigusprofessor Dominique Bunelist. Ta kasvas peres, kus oli kaks ema ehk siis
isata kodus. Talle tundus see kui amputeerimine, täpselt nagu talt oleks ära
võetud mingi oluline kehaosa. See oli Dominique jaoks vägivaldne kogemus, kuigi
mõlemad tema emad armastasid ja hoolisid temast väga. 66 aastasena on Bunel
endiselt vallaline, seda seetõttu, et tal puudus võimalus jälgida ja õppida
meespoole rolli peres ja sellise pere käitumismudelit. Ta leiab, et selle
kõigega on rikutud tema inimõigusi ja võetud
ära temalt võimalus normaalselt ühiskonnas eksisteerida. Kahjuks esineb
sama probleem veel paljudel teistel samasooliste peres kasvanud lastel. Nende
elust on võetud ära midagi äärmiselt olulist, midagi mille abil nad saaksid
kindlustada enda tuleviku ja mille najale rajada oma edaspidise elu.
Ka Eestis on olnud ülimalt populaarne telesaade „ Sind
otsides“ , milles on olnud lugematul arvul inimesi, kes on otsinud oma
bioloogilisi vanemaid või vanemat. Taaskohtumine vanemaga, keda pole mitte
kunagi nähtud on alati väga emotsionaalne. Miks on see nii? See on nii
seetõttu, et iga inimene vajab tunnet, et ta kuulub kuhugi, tal on vaja juuri …
mitte keegi ei taha tunda ennast hüljatuna või veel hullem kaubana. Iga laps
tahab tunda, et ta on sündinud kahe inimese vahelise armastuse viljana, kes
teda mingil juhul ei hülgaks. Aga just seda meie ühiskond praegu saavutada
püüab, et lapsed oleks justnagu kaup.
Meie praegune ühiskond on väga täiskasvanukeskne. Väga vähe mõeldakse
seejuures laste õigustele ja soovidele. Võeti vastu kooseluseadus ja öeldakse,
et ka samasoolistel paaridel on õigus lastele. Miks ei arvestata seejuures aga absoluutselt lastega? Miks on nii, et
täiskasvanud peavad saama alati oma soovitu seejuures arvestamata teiste
õiguseid ja soove? Pealegi, kas lapse bioloogilistel vanematel ei olegi siis
enam meie ühiskonnas mingeid õigusi? Kes annab meie valitsusele, või kellelegi meist
õiguse otsustada teise inimese elu üle? Lapsed on ju meie riigi ja rahvuse tulevik,
seega arvestame nende soovide ja õigustega samuti.
Lõpetuseks tsiteeriksin Alana Newmani avaldust : „ Kui inimesed võivad ära võtta midagi nii hinnalist kui isa või ema ning panna meid selle kaotuse eest tänu tundma, siis mida võivad inimesed meilt veel ära võtta? Kuidas võid oodata tulevaselt põlvelt võitlemist vabaduse, demokraatia, puhta õhu ja vee eest, kui meilt on varastatud midagi nii kallist ja aluselist nagu isa või ema?“
Lõpetuseks tsiteeriksin Alana Newmani avaldust : „ Kui inimesed võivad ära võtta midagi nii hinnalist kui isa või ema ning panna meid selle kaotuse eest tänu tundma, siis mida võivad inimesed meilt veel ära võtta? Kuidas võid oodata tulevaselt põlvelt võitlemist vabaduse, demokraatia, puhta õhu ja vee eest, kui meilt on varastatud midagi nii kallist ja aluselist nagu isa või ema?“
Veronika F.
Soovitan soojalt vaadata ka eestikeelsete subtiitritega
saadet:
http://www.tv7.ee/vod/player/?program=38771
Ja ka saate 2 osa:
http://www.tv7.ee/vod/player/?program=38772
http://www.tv7.ee/vod/player/?program=38771
Ja ka saate 2 osa:
http://www.tv7.ee/vod/player/?program=38772
0 comments:
Post a Comment