(Need, kes seda loevad praegu, tegu ei pruugi olla lõpliku tõega. Tegu on minu arvamusega, mis juhtus. Kõigil on õigus seda uskuda,
aga palun mitte võtta seda otse tõepähe, et nüüd ongi see tõde paljastatud.)
Täna
täpselt 20 aastat tagasi kell 19:15 väljus M/S Estonia Tallinna sadamast
suunaga Stockholmi. Sinna laev hommikuks aga ei jõudnud, sest uppus 5
tundi peale väljumist. 852 inimest hukkus, 138 inimest päästeti, kellest
üks suri hiljem haiglas. Ilm tol ööl oli tolle aasta üks kohutavamaid. Laine
kõrgus kõikus erinevatel andmetel 3-6 meetrini. Tuule kiiruseks mõõdeti üle
20m/s. Miks ta uppus? JAICi lõpuraporti põhjal oli põhjuseks visiiri
lukkude purunemine ja seejärel visiiri eemaldumine kinnituskohtadelt tormi
tõttu. Minu käes on (Joint Accident Investigation Commission) JAIC'i koopia
lõpuraportist koos sadade piltide ja muude detailidega. Kahjuks ma ei usu või
ei taha uskuda seda raportit, sest nii paljud detailid ja faktid lähevad
vastuollu sellega, mis tegelikult võis toimuda.
Kuhu kadusid Estonia 11 meeskonna liiget sealhulgas õed Veided ja kapten Avo Piht, missest, et nad loeti päästetuks ja päev hiljem
kuulutati enamik neist kadunuks?
Miks oli ametlikest videomaterjalidest välja lõigatud osa stseene?
Kas 27nda septembri õhtul
tehtud pommiähvardus Estoniale võib olla seotud laeva hukkumisega? Miks on
pandud tuukrid vaikimisvande alla?
Miks on ära põletatud Estonia enamik videomaterjale?
Miks taheti Estonia betooniga katta ajuvaba põhjusega?
Kas NSVL sõjatehnikat veeti Estonia pardal korduvalt?
Miks kaeti Estonia tüürpoordipoolne
osa 380 000 tonni liivaga? Et kaitsta sellega hauarahu?
Neid küsimusi on veel ja
need on 100% põhjendatud, sest põhjendamata küsimusi ma siia ei lao. Kõigile
nendele küsimustele vastan, selle
info põhjal, mis ma kolme aastaga
olen kokku suutnud leida. Ei ole lihtne läbi töötada 700-800 lehekülge materjali, kuid selle ülesande ma endale võtsin siiski vabatahtlikult. Mõistagi ei tegelenud ma sellega iga päev, vaid korra nädalas või siis kui aega ülearu oli.
Estonia meeskonnaliikmete kadumine
Esiteks,
Avo Piht, õed Hannely ja Hannika Veide on vaid kolm nimetatudest, kes kadusid
salapäraselt peale hukku. Ülejäänud kaheksa meeskonnaliiget kadusid koos
nendega. Te küsite kuhu? Arlanda lennuväljale Stockholmis oli maandunud
kaks lennukit läänest vahetult enne katastroofi. Tagasi läände
lennates paar päeva hiljem oli pardal vähemalt 9 tundmatut/registreerimata
isikut. Kõik see on dokumenteeritud väga täpselt Rootsi Lennuameti poolt. Ometi
ei tea mitte keegi, kes need üheksa tundmatut reisijat olid või ei taheta seda
avalikusele öelda? Õed Veidedest kuuldi mitmeid päevi järjest
kuni 06.10.1994, seetõttu ei julge ma väita, et nemad olid seal
pardal. Peale seda kuupäeva ei ole nendest midagi teada
olnud. Muide, kõik meeskonnaliikmed, kes kadusid, olid ühes päästepaadis
koos Pihtiga. Kui neid ei oleks kõrvaldatud, siis oleks nad olnud ju
selged tunnistajad sellele, et kapten Piht pääses kindlalt. Teiseks,
järgmine Estonia meeskonnaliige oli Kalev Vahtras. Vahtras elas huku üle
esialgu ja transporditi Turu haiglasse, kus ta sai kokku (vahimadrus) Silver
Lindega. Linde ja Vahtras olid ühes palatis ja said seetõttu omavahel rääkida,
kõik olevat olnud korras. Hiljem viidi Vahtras millegipärast Rootsi haiglasse
helikopteriga. Paar päeva hiljem leiti Vahtras Läänemerest surnuna, kehal
peksmisjäljed ja torkehaavad. Soome kohtuarstlikku meditsiini laborist
öeldi, et vigastused tekkisid, siis kui ta kiviklibusele rannale uhuti. Minu
teada nii sellised vigastused ei teki või ma eksin? Kaks aastat hiljem leiti
Estline'i juht Harri Enula okastraati mässituna ja visatuna Keila lähedasele
raudteele. Üleüldse, enamik kes olid vähegi Estonia hukuga
meeskondlikult seotud või teadsid midagi tollest ööst, mida ei oleks pidanud
teadma, on sunnitud vaikima või tapetud. Kas tekitan piisavalt
küsimusi juba?
Estonialt pääsenute nimekiri: http://heiwaco.tripod.com/Tabell2flottar.htm
Hukkunute nimekirja ma siia ei taha panna, sest see ei ole sobiv. Kes
aga tunneb huvi, siis on see mul olemas täispikkuses.
Tuletan
meelde, et Avo Piht ei olnud kaptenina tööl tol öösel, vaid
oli registreeritudreisijana. 28nda septembri hommikul pidi olema tal
lootsi eksam Stockholmi saarestikus, et tal oleks võimalus sõita Estoniaga
läbi Stockholmi ilma lootsita.
Keda huvitab, siis saab lugeda Pihtist ja
tema kindlast ellujäämisest Estonia pardal:http://www.ohtuleht.ee/7656/andi-meister-kapten-avo-piht-voib-olla-elus
Mayday kutsung
Panen
teile siia kõhedust tekitava Mayday hädakutsungi ka. Laevad nimetavad
ennast enda nimede järgi, et tunneks ära raadios kes keda kutsub. Näiteks Silja
Europa tahab Estoniat raadiosse, siis öeldakse vastavalt Silja Europa
Estonia ja vastupidi. Silla peal oli veel kapten Arvo Andersson, kes
püüdis märku anda laeva uppumisest õhusireeniga. Viimane sireen tuli vee
alt, sest laev oli juba muidugi korstnaga vee all. Andersson
läks laevaga põhja.Hädakutsungi ajaks oli silla kalle tõenäoliselt 45-60 kraadi
mitte 20-30 kraadi nagu neljastüürimees Andres Tammes väidab
esialgu. Mayday andis sisse alguses Tammes ja pärast võttis üle
Estonia teine tüürimees Tormi Ainsalu, kes alustab oma juttu
soome keeles. Video lõpus karjub
kaardikambrist Ainsalule koordinaate tõenäoliselt Estonia
vanemtüürimeesJuhan Herma. Silja Europa tüürimees tõenäoliselt ei
teadvusta endale alguses, et tegu tõelise hädaolukorraga ja laev on uppumas. Pange
ennast nende meeste olukorda, kes olid enda surmani silla peal. Need mehed
andsid enda elu, et edastada vajalikud
koordinaadidning päästa vähemalt need 137
inimest külmaverelisest uppumissurmast. See on julgus, julgus mida tuleb
austada.
Videomaterjalid vrakist
1994nda
aasta detsembris filmiti viienda ja kuuenda teki kajuteid ja sisustust,
käidikaptenisillal ja toodi ära Estonia logiraamat, filmiti laeva vöörisosa ja
rampi ning samuti ka ahtrirampe, mis olid veidi avatud
positsioonis. Rockwateri sukeldusmeeskond, kes filmis kõik
videomaterjalid, filmis üle 70 tunni videomaterjali, kuid ei filminud mitte
kordagi tüürpordipoolset osa. Kõik materjal on filmitud pakpoordist. See ei
loe, et Estonia lebab mudas tüürpoordipoolse osaga 118 kraadise kalde all,
kõike oleks saanud filmida kui oleks tahetud. Enamik videomaterjale on kadunud,
neid on lõigatud või on üldse ära hävitatud. Kes hävitab nii olulisi
tõendeid nii olulisest sündmusest? Ju taheti varjata videode
lõikamiste või hävitamistega seda, mida keegi teine näha ei tohtinud.
Lisaks hävitasid tuukrid tõenäoliselt Estonia
kõige tähtsama asitõendi, Atlandi luku polt. Atlandi lukk hoidis
visiiri alt lukustatuna. Poole meetri pikkune polt visati tagasi
merre, sest see oli liiga raske, et transportida.
Maksimaalselt 100 kilone polt ja helikopteril ei ole jõudu
järsku seda vedada? Visata ära huku kõige tähtsam asitõend on kuritegu.
See asitõend oleks selgelt näidanud, mis juhtus tol ööl visiiriga,
sest see ju hoidis visiiri alt lukus. Selle luku kadumine põhjustaski
visiiri kolksumise vastu laeva keret enne kui visiir ära kadus. Ma ei tea kas
te saate aru, mida ma püüan teile selgitada. Visiir oli tõesti
kadunud uppumise ajal, aga torm seda ei põhjustanud, vaid võõrobjekt, mis
lõhkus luku ning visiiri paigast lükatud konstruktsioon ei
suutnud tormile vastu panna enam.Väidan, et visiir leiti laeva enda
juurest, aga sellest tuleb juttu allpool. Üles toodi umbes 40-50
esemet, 3/4 neist jäi registreerimata ja visati merre tagasi öeldes jälle,
et võimatu transportida. Kui inimestel ei ole midagi varjata, siis ka
ei tehta sedamoodi. Lõpus saate joonised laeva asukohast merepõhjas
ja asendist.
Pommiähvardus 27nda septembri õhtul
Lõhkelaeng?
Estonia
pidi väljuma kell 19:00, kuid väljasõit hilines 15 minutit. Põhjuseks oli mitu
tundi enne tehtud pommiähvardus kella 16 paiku. Inimesed evakueeriti laevalt ja
viidi sadamahoonesse, siiski pommi ei leitud ja tavapärane pealelaadimine võis
jätkata. Mis lööb omakorda õhku küsimuse, ehk pomm siiski oli, aga ei leitud? 1998. aastal otsustasid mõned eraisikud
tähelepanelikumalt uurida neli aastat varem toimunud Rockwateri ametliku
sukeldumisekspeditsiooni videosalvestisi. Ühel hetkel oli piki laevakeret
liikuva kaamera
vaatevälja korraks jäänud mingi
risttahukakujuline ese. Lähemalt
vaatlemisel selgus, et viienda teki lähedal oli pakpoordi külge
kinnitatud kandiline karp. Sakslasest uurijad viisid salvestise Saksa ja Rootsi
lõhkeaineekspertide kätte. Mõlemad kinnitasid 90-protsendilise tõenäosusega, et
risttahukakujuline karp oli allvee-lõhkelaeng.
Seejärel kontrolliti tähelepanelikult kõiki videosalvestisi. Kõigest
mõni päev pärast katastroofi
kaugjuhtimisega liikuvroboti kaameraga tehtud ülesvõtetel ilmnes üks üllatus. Saksa uurijad märkasid
visiiri pakpoordipoolse lukustuse lähedal mingit kuubikujulist objekti. See oli seesama objekt, mis leiti
ka viienda teki küljest.
Detsembris ehk kaks kuud hiljem filmitud materjalidel on need lõhkelaengud kadunud. Jääb õhku küsimus, mida need seal tegid ja kuhu kadusid? Päästevestid need kindlasti ei ole.
Hauarahu kaitsmine betooniga?
See on üks kõige ajuvabamaid põhjendusi,
mida ma Estonia uurimise käigus
olen leidnud. Katta laev betooniga, et säilitada hauarahu ja hukkunute puutumatus? Vastupidi, see just rüvetaks neid ja alandaks. Te ei taha, et teie
hauaks oleks betoonkirst ju? Selle teostamine oleks läinud kallimaks kui laeva ise üles tõstmine. Estonia tüürpoordipoolne osa jõuti juba katta meeletu koguse liivaga ja muu sodiga, õnneks betoonini asi ei jõudnud, sest hukkunute sugulased olid sellele
vastu. Liiv toodi arvatavasti meie omaenda Hiiumaa ranniku lähedalt, sest hukkumispaik oli Hiiumaast vaid
50 kilomeetri kaugusel. Kui eesmärgiks
oli kaitsta hauarahu, siis miks ei kaetud ka pakpoordi poolset osa liivaga üleni? Ma võin tuua mitmeid näiteid,
kus parvlaevad on uppunud ja sadu inimesi on hukkunud. MV Dona Paz ja SS Heraklion. Neid millegipärast ei kaetud liivaga. Miks? Laevade sügavustel ei ole vahet, asi on põhimõttes.
Maailmas on tuhandeid uppunuid laevu, mille last on kümneid kordi väärtuslikum kui Estonia. Ometigi ei taheta neid liiva ja betooniga üle valada. Juba see kõik peaks tekitama peas küsimuse,
et milleks see vajalik on? On midagi tõesti varjata?
Sõjatehnika vedamine
Estonia pardal
Estonia pardal veeti tõesti
sõjatehnikat, Rootsi tunnistas, et
seda tehti kahel korral ja Eesti tunnistas, et seda tehti kolmel korral. Kellel
on õigus? Esimene kord oli
14.september, teine kord 21.september ja kolmas kord oligi 27nda septembri õhtul kui laev pidi väljuma oma viimsele teekonnale. Seda kinnitab ka eluga pääsenud Carl Övbergi tunnistus. Ta ütles, et just enne seda, kui parvlaev Estonia 27. septembril Tallinnast
väljus, suleti ajutiselt reisijate
pääs sadamesse. Selle blokeerisid
sõjaväelased, arvatavasti Eesti kaitsejõudude üksus. Veelgi enam.
Siis sõidutati autotekile kaks
veokit, mis võisid kanda
strateegilist lasti ja alles pärast
seda jätkus tavapärane pardaleminek. Mitte keegi ei
kontrollinud, mis oli veokite lastiks, sest ülevalt poolt tuli käsk
veokid läbi lasta ilma
kontrollita. Sõjatehnika või muu selline oli see kindlasti, sest vaevalt
jahu nende veokite lastiks oli. Kõik
sellega seotud üksikasjad
salastati rohkem kui 70 aastaks.
Estonia hämmastav uppumiskiirus
13 660 tonnine ja 157m pikkune parvlaev ei lähe kohe kindlasti mitte põhja
35 minutiga. Estonia oleks pinnal püsinud tunde kui mitte päevi,
isegi tagurpidi olles, sest Estonia sees olev õhuruum oleks suutnud laeva hulpivana hoida. 18 000 kuupmeetrit õhku oli ainuüksi autoteki all olevas 14 veekindlates sektsioonides. Millegipärast läks kõik hoopis teisiti.
Teisiti sai minna siis kui veepiirist allpool oli auk laevakeres, mille tõttu pääses vesi mainitud sektsioonidesse. Tüürpoordi poolses osas olevat olnud ka auk tunnistajate ütlustel kui nood väljaspool laevakere olid juba. Seda tunnistasid ka mitu rootslasest
reisijat ja ka 2 aastat hiljem Rootsi Veeteede Ameti juht Johan Franson. Johan
Franson oli muide peajuht sukeldumismeeskonna tegevustes ja kõik allus temale. Franson tunnistas uuesti sama asja isegi mitu aastat hiljem veel.
Reisijate tunnistusi ei tasu nüüd
samas väga tõsiselt võtta, sest nende jaoks oli see elušokk ja igaüks võib anda selliseid
tunnistusi segaduses olles, aga lihtsalt mainin seda. Tahab keegi seletada
Estonia visiiri "imelisi" jälgi, mis olevat tekkinud siis, kui visiir vastu laeva pirnivööri( bulbous bow) kukkus? Piltidel on näha kuidas võõrobjekt on libisenud mööda
visiiri paremalt vasakule tüürpoordi
külje alla.Visiiril olevad jäljed on sügavad ja joonelised, mitte aga "pehmelt" ümmarguselt mõlkis ehk nii nagu peaks olema. Ning näiteks mere põhjas olev
kivi ei saa tekitada sellised jälgi,
sest sellise metalli väänamiseks
on vaja tohutut jõudu. Kahjuks ei
tea ma selle jõu suurust, mida
oleks vaja 8 mm paksuse visiiri struktuuri muutmiseks. Sellele on konkreetselt öeldes teine võõrobjekt sisse sõitnud,
sest muud võimalust lihtsalt pole
keset merd. Lisaks on paigast ära
rihitud visiiri parempoolne külg,
mida siit piltidelt ei näe. See tähendab ehk seda, et miski on tabanud visiiri
paremat külge. Visiiri eemaldumine
ja kukkumine vastu pirnivööri
oleks tekitanud sellise heli ja vibratsiooni, mida oleks igaüks kuulnud ja tajunud väga selgelt. Kujutage ise nüüd ette kuidas 55 tonnine visiir tabab pirnivööri. Need "haavad" visiiril on
vastalt 5,5 ja 7,5 meetri pikkused. Iga nn haav on erineva nurga all ja erineva
pikkusega. Allpool olevatel piltidel saate aru millest ma räägin. Järgmiste väidetega lööks iga tulihingeline JAICi teooria pooldaja
hambad kõrri mulle. JAICi lõpuraport väidab, et visiiri lukud ja kinnitused andsid järele ja vööriramp tõmmati koos visiiri kadumisega pärani lahti. Hiljem allveerobotiga filmides
ilmnes üllatav asjaolu. Vööriramp oli avatud ainult 30-40 cm ulatuses ja
sukeldujatel polnud võimalik
siseneda autotekile. Üleüldse, kuidas teab JAIC minuti täpsusega millal visiir üldse küljest ära kukkus ja et ramp pärani lahti tõmmati?
Videomaterjali põhjal oli ramp
siiski peaaegu suletud? Estonia visiir leiti vrakist väidetavalt 1560 meetri kauguselt läänest. Või kas ikka leiti?
Minu väide on see, et ei leitud,
vaid leiti laeva enda juurest ja jälgede segamiseks transporditi kaugemale, et varjata tõde. Tõde sellest, mis visiiriga tegelikult juhtus. Lõpuraportis öeldaksegi, et
visiir kukkus eest ja selletõttu
laev uppus. Tegelikult juhtus midagi muud. Lähme tagasi sinna, kus ma rääkisin võõrrobjektiga
kohtumisest. Visiiril olevad jäljed
läheva paremalt vasakule mööda tüürpoordi külge. Nüüd tuleb uus küsimus siia, miks siis kaeti tüürpoordipoolne osa liivaga? Minu väide on see, et võõrobjekt
libises mööda Estonia külge, mis tekitas ka vajaliku augu või avaused tüürpoordi. Sellepärast oli
vaja katta tüürpoord liivaga. See
seletaks Estonia kiiret uppumist ja toda miks nägid autoteki all olevad reisijad vett enne kui laev üldse kreeni hakkas vajuma. Estonia visiir asub
praegu Rootsi kinnises sõjaväebaasis kuhu pääseb ainult erilubadega. Kui asi oleks täiesti puhas omadega, kas siis tõesti hoitaks nii olulist tõendit sõjaväebaasis luku taga avalikuse eest ning kuhu pääseb ainult eriloaga? See on jälle mõtlemiskoht, miks kõike
tahetakse varjata. Kui keegi küsib,
miks on visiir punast värvi täis, siis tegemist on Viking Line'i Viking
Sally värvikattega, mille all
Estonia enne seilas. Täismahuline
artikkel Delfist, mis annab aimu teile visiiri majasuurusest mõõtudest ja olukorrast.
Aukude olemasolu vasak- ja parempardas
Nendest aukudest ei hakka ma kirjutama, sest on teada, et Estonias on
augud sees. Ometi JAIC'i raport seda ei tunnista, vaid ajab jama suust välja lootes, et kodanikud usuvad kõike, mis ette söödetakse. Estonia teras on rebestatud ühe augu juurest suunaga
väljapoole. Jutta Rabe analüüside tarbeks võetud proovid tõestasid
neljas laboris, et metallis esineb plahvatuse jälgi. Teine auk asubki enesekindlalt väites tüürpoordipoolses küljes. Teise augu olemasolu saab kindlaks teha
uute sukeldumistega vrakile, sest sinna kantud liiv on ammu ära uhutud, sest see pole merepõhja loomulik osa. Aastal 2000 oli juba näha tüürpoordipoolset võimaliku
augu äärt laevakeres, aga Jutta
Rabe sukeldujatel "polnud võimalik"
sellega tegeleda. 14 aastat on möödunud
viimasest teadaolevast sukeldumisest ja nüüd tuleb teha uued sukeldumised, et teada saada kas on tõesti enne nähtud auk paljastunud.
Lõppsõna
Miks ma tean sellest kõigest
nii palju? Miks ma tean unepealt mitu inimest hukkus tol ööl ja kõike selle laevaga seonduvat? See ei ole tore asi, mida endal mälus hoida, aga kõike mida ma teen, teen pühendumusega.
Ma tean Läänemere laevandusest
rohkem kui 10 suvalist inimest kokku. Seda nimetatakse pühendumiseks ehkki see ei ole üldse mu erialagi. (Ärge tulge ütlema, et ma ei
tea lihtsast füüsikast midagi. Kui
on midagi öelda, siis põhjendage oma arvamus väga selgelt nii, et teised ka saavad aru. Minu haridustaseme üle ei ole vaja kahelda nagu mõned seda teinud praegu on.)
Minult küsiti, miks ma
olen nii sisse ennast uurinud selle teemaga ja teisi laevahukke üldse mitte uurinud nii põhjalikult. Põhjus on selles, et tegu oli meie enda Eesti laevaga, meie oma.
Vabanenud Eestimaa uhkus. M/S Estonia hukk oli Eesti vabaduse hind kahjuks...
Siin on ühesõnaga minu kolme aastase uurimistöö tulemus. Käesoleva raporti suuruseks on üle 2000 sõna. Ilmselgelt
ei saa ma siia kirjutada seda 700-800 lehekülge, mida ma läbi olen töötanud. Teie saate sellest vaid väga väikese murdosa. Ma tahan, et inimesed vaidleks mulle vastu, et see ei
ole tõde, mille ma siia just
kirjutasin. Ma tahan, et te toote enda faktid ja põhjendused välja, miks minu
lõpuraport on kehtetu. Ma ei ole
see järjekordne "vandenõuteoreetik", vaid ma tahan et inimesed
vaidleks selle teema põhjal, sest
on aeg avada silmad ja mõelda
laiemalt. See on halb muidugi, et 20 aastat vanad haavad on jälle lahti kistud ja tegevus selle üle ilmselt kunagi ei peatu, aga kõik ei ole alati nii nagu väidetakse. Ma ei ole ainuke, kes kahtleb JAIC'i
raportis, minusuguseid on sadu kui mitte tuhandeid. Mu ülesandeks oligi välja tuua
need punktid, miks ma kahtlen selles. Kui keegi tõsiselt huvi tunneb nüüd
selle teema vastu, siis soovitan lugeda Drew Wilsoni raamatut "Auk",
mis räägib Estonia hukust väga tõsiselt. Samadel teemadel umbes nagu mina. Mina ise ei ole seda lugenud
ja ühtegi materjali sealt ei võtnud. Kui keegi tahab minuga vaielda sellel
teemal, siis palun võtke julgelt ühendust minuga. Samuti on pühendatud Estonia auks üks lugu, Marillion - Estonia. Minu jaoks on Estonia teema nüüd lukus selle raporti lõpliku avalikustamisega. Aeg oleks inimestel mõelda oma enda peaga.
Avatud ahtri ramp, ilmselt on ramp õrnalt avatud peale
vajunud autode raskuse tõttu kui laev uppus ahter ees ja autod vajusid
ahtrirambi peale
|
0 comments:
Post a Comment